Glada vappen!!

 


Vappen betyder Brahe Djäknar och Florakören som sjunger in Valborg på Vårdberget i Åbo...och som sänds i tv på Yle fem ca kl 18 ikväll. Vappen betyder studentmössor, mjöd och munkar. Ballonger, serpentiner och glada människor hör också till.

Hos oss var det junior som gjorde mjöden i år. Vi har inte smakat ännu utan den har fått mogna ifred i svalt utrymme. Det svala utrymmet är hobbyrummet precis bredvid vårt sovrum. Inatt exploderade två flaskor! Där var ett sånt tryck i flaskorna så dom bara POFF och exploderade... glassplitter i massor runt omkring. Jag öppnade dom flaskor som var kvar och hujedan så det pyste. Nu får vi snabbt dricka upp resten....

Med det vill jag önska er alla en glad Valborg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...