Nytt år, nya tider

Ett nytt år har startat. En ny era i våra liv. En ny chans. Nytt och fräscht. Nytt nytt nytt.
Det är väl den allmänna känslan då ett nytt år börjar. Jag skall äntligen börja med den nya dieten, sluta shoppa, börja motionera, leva hälsosamt...

Alla har vi säkert tänkt så och alla har vi säkert provat på både det en och det andra för att sakta men säkert gå tillbaka till det gamla, invanda, bekanta.

Men i år skall jag faktiskt hålla ut. I år har jag gjort så många, stora förändringar att det inte finns återvändo!

Idag är första dagen på resten av mitt liv!

Vad har jag då gjort?
Slutat jobba i bageriet. Påbörjat mitt eget företag. Förhoppningsvis är jag igång på allvar i februari, bara sista finjusteringen kvar.
Vad ska jag då göra?
Det tänker jag inte berätta ännu!
Den stora hemligheten som alla i byn vet om, avslöjar jag först nästa vecka. Men oj så jag ser fram emot mitt nya yrke!

Den här lilla killen är jätteglad idag då matte är hemma. Blev en skön länk genom byn och så råkade husse vara färdig i bageriet så vi fick sällskap hem. Bättre kan det inte bli!

Nu blir det en enkel lunch och sen tänker jag vila en stund.
Ha en skön dag!

Davina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...