Påsken 2021

Påsken hos oss har firats i lugn och ro med en massa god mat, godis, läsk, tv och sällskap.
På fredagen inledde vi årets grillsäsong med grillkorv och kassler och potatissallad. Hu jedamig så gott med grillkorv! 


Årets påskdukning. Köpte för många år sen ett tyg med hönor på. Skulle sy löpare och underlägg till påsken. Vilken tur att jag aldrig börjat klippa i den för det blev en supermysig duk! Härligt material som man kan torka av om det behövs. Blev super duper fint med mina lila underlägg. Och det blåa Teema porslinet. Min vardagsporslin men som är lika fint att duka fint med.
 

Mitt finporslin kommer från Klöverbladet och heter "Blå herrgård". På söndagen hade vi alla barn och alla djur hem på mat. Potatisgratäng, fårstek och rödvinssås. Det var riktigt gott men min köttbit hade någo hårda bitar i sig som inte gick att tugga... Harley gillade dom dock. Inget går till spillo hos oss.....

Och såhär trötta blev vi igår. Själv hade jag körningar under natten och tidigt på morgonen samt under eftermiddagen... så skulle maten fixas och kompisen min, han har bråttom med att kolla så inget faller till golvet. Sen kom Lilladamen med killen och Gnomeo. Lillprinsen bytte till sommardäck åt syrran och hundarna var ute och busade... i nästan 1,5 timmar. Sen skulle man ännu vakta så det inte föll mat till golvet medan alla satt runt bordet och åt.
Inte undra på att man blir trött. Egentligen blev vi nog alla och vi orkade inget annat som sitta framför tv.n hela kvällen. 

En riktigt skön påsk har vi haft. Idag skall vi äta bara lite lätt.... tänkte mig omelett med sallad... vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...