Klocka, to have or not to have?

 




Jag hör ännu till den generationen som lärde sig klockan före jag börja skolan och när jag börja skolan fick jag min första armklocka.

Med åren, och teknologin, har det där med armklocka lite förändrats. Av mina barn har bara den yngsta en... som han inte använder. Flickorna fick nog klockor då dom började skolan men dom fick också sina första telefoner då dom började skolan... och armklockan var historia.

Själv har jag alltid haft armklocka... tills för några år sen då batteriet dog i min klocka och det visade sig att jag måste åka in till stan för att få det bytt... lokala guldbutiken ville inte göra det.
Så jag skippade klockan och har precis som barnen, kört med telefonen.
Hur gör ni? Har ni fortfarande klockan på armen eller är det bara telefonen som gäller mera?

Nå nu då jag har annat jobb, ett jobb som går ganska efter klockan har jag igen börjat längta efter en klocka för handleden.
Har fortfarande inte bytt batteri i min fina MK....
men jag hittade en söt med ordentlig urtavla , på Zalando
Nu har jag i snart en vecka lärt mig använda klockan igen. Komma ihåg att ta på den på morgon och ta av på kvällen. Klockan är inte vattentät så ett himla av och på men helt ok.
Är så glad över min nya klocka. 
Visst skall jag lägga nytt batteri i MK, älskar den klockan. Stor, klar urtavla och en ordentlig tyngd i själva klockan . Skall nog ta även den i användning igen. Klockan är ju också en fin accessoar och roligt med två helt olika för olika looks.

Nu ut på promenad och till bageri efter något bröd till lunch.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...