Familjeföretag idag.

 


Huvudet känns som om det skulle vara fyllt med bomull idag...

Herr H behövde lite hjälp i bageriet då konditorn var tvungen att hålla en dag ledigt. Junior gör kundservice praktik i vår butik men han börjar lite tidigare och börjar dagen med att steka munkarna först. För att slippa GÅ till jobb idag, kom han ner till kl 6 med mig.
Han är så duktig!
Utbildar sig till kock som bäst.
 
Följande som kommer på jobb är lilladamen. Hon kommer en stund före vi öppnar, går igenom att allt är ok, fixar fyllda semlor och så öppnar hon butiken. I höst börjar även hon att studera. Hon tänker rikta in sig på konst, hon är en jätteduktig tecknare!
 Mommo jobbar också hos oss. Hon är sista som kommer på jobb men hon är också sista som går hem. 

Nu har jag varit hemma sen frukost. Sovit en liten stund men nu tror jag att jag skall tanka lite kaffe så att hjärnan kommer igång igen... Borde ju ha gått och lagt mig i tid igår men då det kom en så rolig film... och så drack jag kaffe igår kvällas... DET är gift för mig! Men det var en god kopp och trevligt sällskap så....

Ha en skön helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...