God jul

Juldagen.
Lugnet har laggt sig över vårt hem. Barnen sover ännu, dom två som är hemma. Jag och her H slappar i soffan, njuter av lugnet och varandras sällskap.  Familjens bästa julklapp ligger vid mitt lår, Jack russel valpen vi döpte till Harley. Imorse var äntligen första morgon han kunde gå ut för att kissa, nu när tempen faktiskt  är en grad på plus.
Julklapp och julklapp. Harley flyttade in redan på fredageftermiddag. Roligt att följa med hur han blir mer och mera bekant, modigare och modigare för varje dag.
Tyvärr tycker inte katterna om honom alls. Spöke visar riktigt ett aggressivt beteende. Får följa med och se, kanske han måste flytta tillbaka hem till sin matte.

Ganska skönt med julledigt. Bageriet håller julstäng över helgarna så att anställda får vintersemester och själva får vi varva ner efter en rätt så tuff höst.

Nu skall jag kolla lite tv, äta en smörgås och njuta.
Ha en lugn, varm och god julhelg!
Davina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...