En sån dag!


Fick ett arv, av älskade släktingar. Möblerna är rätt så gamla, såna som gått i släkten i generationer. Bordet är gjort av min mormors far. 1926. Snart 100 år.
Stolarna och soffan kommer från min mormors mors barndomshem...

I såna här ögonblick skulle man gärna bo i ett riktigt gammalt hus också, ett gammalt hus med en historia.

Har alltid varit intresserad av allt gammalt. Gamla berättelser, böcker som har historisk handling. Likaså att se filmer eller gå på museum. Se och känna (nästan) hur folk hade det förr, levde förr. Intressant. Och så måste man ju påpeka att nog var dom "hurja" förr!

Nu hönsfrikassé, sen en stund framför tv:n. Skön lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...