Älskade lilla vän


Snoopy "in action".
En vit herdehund, 3,5 år gammal.
Världens bästa hund, i min värld i varje fall. Alla har förstås världens bästa hund.

Tyvärr är Snoopy en väldigt känslig liten hund... eller liten och liten... men mammas baby är hon ju nog.
I höstas då Mette flyttade hemifrån tog hon det jättehårt. Stackars lilla blev så stressad att hon blev sjuk. Jätte jätte sjuk! Började äta sin egen päls bort. Blev helt kal på benen...
Var förstås till vet. Då funderade hon att Snoopy blivit allergisk. Ja, överkänslig har hon alltid varit. Enda födan vi kan ge är rå broiler. Allt annat slår magen lös på henne. Och nu då det här.
Så vet gav en cortisonspruta och vi fick en kur cortisontabletter som skulle ätas under tre veckor.
Tänk att hon blev som en annan hund av dessa! Hon blev frisk!! Slutade äta på sig själv, slutade klia sig och blev lugn!
Så tog kuren slut... och inom en vecka var allt tillbaka.

Så nu äter Snoopy en kortisontablett alla dagar. Och mår jättebra! Tyvärr finns det ju en del bieffekter med kortisontabletterna. Som en mera törstig hund som alltså också kissar mera vilket i slutändan belastar njurarna mera... ja, ni ser vart vi är på väg. Men efter tre månader med kortison har vi ännu inte märkt någon skillnad. Så vi fortsätter och följer med.
Viktigast är ju ändå att hunden mår bra, inte sant?
Tjockare har hon också blivit... precis som matte... månne jag kan lägga det också på kortisontabletterna?? Äter ju själv också mot mina allergier............


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...