LYCKLIG!!!

Vet ni vart jag varit ikväll???  JOOOO... till lägret där lilleman är!!! Han ringde till mamma och berätta att dom hade tävlingar där och att föräldrar fick komma och se... och ville ha oss dit. Naturligtvis rusa vi iväg, men med HD:na så att han inte skulle få för sig att han ska hem... Nå, imorgon på förmiddagen ska han sökas, då är lägret slut. Vad jag har saknat honom!!
Svärmor var här förra veckan. En bekant hämtade rabarber till henne, eftersom hon bor i stan och alltså inte kan odla egna. Hur det nu kom sig blev dom aldrig åtgärdade, hittade påsen på altan igår... idag har jag kokat sylt på halva mängden och fryst andra halva... Hittade ett syltrecept i en tidning för ett antal år sedan och har kokat jordgubbssylt efter det. Sylten blir helt sanslöst god så nu provade jag receptet med rabarber, helt underbart gott!! Så nu har jag två burkar rabarbersylt i kylskåpet.. Tänkte baka sandbakelser i helgen om jag hinner, kan va gott med rabarbersylt och vispgrädde.
Nej nu ska jag kolla lite tv, sen ska jag lägga mig i tid ikväll . Trevlig kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...