VILKEN DAG

 Vaknade imorse till 15 graders värme i skuggan!! Hur skönt är inte det, som man har väntat. Tog foto på altan, här ska jag ha "växthus" i år. Ifjol hade jag den här sidan inredd med korgmöbler, som en lugn oas att sitta med kaffet och njuta. Tyvärr satt jag här kanske tre gånger... tänker nog lägga korgmöblerna hit nu igen MEN även fylla på med en massa växter, kanske man kan njuta bättre sen.
Såhär ser andra ändan av samma altan ut... =(   Vi hade ifjol ett jättestort matbord här med massor av stolar så alla rymdes med när vi hade grillfest. Lyckad fest, många matstunder, en bra plats. MEN som ni ser lyser timmerman med sin frånvaro ännu och en massa bräder och lister fyller nu min matplats. Har snällt bett herr H att fixa bräderna och listerna på plats... gillar VERKLIGEN inte folk som lovar och lovar men sen aldrig dyker upp! 
Eftersom solen lös varmt på förmiddagen passade jag på att tvätta alla dom fönster som hittils inte blivit gjorda. Nu har jag alla fönster rena, därför regnar det nu... Kom på att det behövdes ommöbleras på verandan... nu tror jag att jag får plats med den dör stolen jag drömt om att ha där. Och ja, det ska komma gardiner i fönstrena, bara jag hinner!

I köket kom det upp en ny gardin. I vårt gamla hus hade jag alltid spetsgardiner i köksfönstret. Det passa bra till det köket som vi hade där. I detta hus planerades ett anorlunda kök och jag bestämde mig för att INTE använda spetsgardiner i detta fönster, det var tre år sen... man glömmer eller byter ideer... Hur som helst, nu hängde jag upp en spetskappa. Den sitter ok, får hänga där nu över sommaren . Det blir ett lite luftigare fönster då man lägger spets, lite mera romantiskt..
Som grädde på moset hann jag se formel 1 tävlingen på tv på eftermiddagen. En väldigt intressant tävling!! Kimi Räikkönen kom in som tvåa! hade nog hoppats på etta och nära var det... kanske nästa gång. Har lite hoppats på segrare i finska färger i slutet på året... Bra gjort var det i varje fall! 
Nu ska jag njuta av lugnet när alla andra i familjen gått och lagt sig. En skön kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...