Allt på en gång

 


Herr H har diskbråck...igen.
Allt började egentligen redan i förra veckan...
Vår konditor berättade att hon fått 3 veckor sjukskrivning...hon började i måndags.
På måndagmorgon, typ 3 tiden , kom herr H på att hans diskbråck gör så ont att han klarar inte av att gå till jobbet...
Nå, jag och junior åkte iväg och gjorde vad vi kunde. Allt rågbröd blev obakat men ärligt, resten är jag himla stolt över. Vi gjorde ett gott arbete!

Herr H besökte doktorn på måndagen och fick medicin för värken så han har varit på jobb resten av veckan. Och vilken tur!
Det går nog en morgon ibland att vara bagare/konditor/taxichaufför men det blir nog lite för mycket. Nu skall jag vara bara konditor/taxichaufför i två veckor. Ser en del mörka moln på himlen min... jobb som blir ogjort då jag inte kan vara på två ställen samtidigt men ärligt, jag måste prioritera och eget företag går före!

Måste kanske lära lilladamen hur man gör bakelser...

Nu njuter jag av syrenen utanför köksfönstret. Vilken blomprakt! Vilken doft!
Man blir glad så fort man ser den.
Idag skall vi ha sportstudio här hemma. Förs ut är F1 nu på eftermiddagen och ikväll spelar Lejonen om guldet i ishockey...
Jännä, jännä.
Ha en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...