Februaritankar

 


Fastlagen var i februari i år. Jag älskar fastlagsbullar med mandel. 
Vädret var också super på fastlagen. Solen värmde ganska varmt men vi har massor av snö och så var det lite kallt. Gott med varmt kaffe och en bulle efter promenaden. Annars tycker jag vi har haft ett helt otroligt väder nu i februari. Visst har det varit lite kallt , -23 grader är typ -20 grader för kallt tycker jag. Vattenröret i hjälpköket har fryst 3 gånger på en månad vilket ju inte är så roligt... att vi nu är bara tre personer här hemma gör ju sitt, jag tvättar inte lika mycket som förut.

 Harley gör sig klar till körsäsongen. Vi hade årsmöte i klubben och precis som alltid då man varit där får man suget och skulle gärna fara ut och köra. I år skall vi satsa på väska till Harley så han kan komma med på åktur... därav ny hjälm och glasögon.

Taxin har i år sakta börjat hitta stamkunder. Tyvärr har vi ganska strikta Coronarestriktioner ännu och då mängden smittade bara ökar.... pratas det  om att restriktionerna kanske borde skärpas igen. Tycker det är bullshit!!
Förstår nog att det kan gå riktigt tokigt med denna sjukdom om man har otur men VET att det kommer gå riktigt tokigt med samhället och speciellt företagare som inte klarar av detta... vi måste öppna upp istället för att stänga ner! Masktvång! Och razzior där det kollas att folk använder mask! Böter som känns om det fuskas...
 AVSTÅND, TVÄTTA HÄNDERNA och ANVÄND MASK!!

Nu har vi plusgrader, har haft det hela veckan och lite regn. Vägarna är superhala men dom har sandat riktigt bra så promenaderna är inga problem... och så har jag ju mina Icebugs... VAD skulle jag göra utan dem?

Snön har dragit ihop sig men på vår gård finns det hur mycket som helst. Ändå har suget på vår sakta börjat smyga sig på. Sitter och ser på vårkläder och funderar på skor...

Nu tycker jag att vi har haft vinter så det räcker för i år. Nu börjar jag längta till vår...

Härliga tider som vi har framför oss.

Davina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...