En tid sedan...

Mojn,

Var ju inte igår.
Vet inte riktigt vad jag gör alla dagar men tycker att jag inte hinner med någonting alls mera. Stiger upp tidigt och åker till jobbet, kommer hem, äter lunch och läser tidningarna, sover middag, far pånytt en stund på jobb, handlar kommer hem... ibland är det jag som lagar maten, ibland är det herr H. Tittar på tv, hjälper Lilleman med läxorna.... sen går jag och lägger mig igen. En kväll i månaden träffas Marthagruppen och en kväll i månaden träffas junttagruppen. Annars hinner jag inte med så mycket. Hinner och hinner... får inget gjort!
Städar gör jag på helgen, byker likaså. Plocka diskmaskinen händer varannan eller var tredje kväll..... Blir inte så mycket varken smutsbyke, disk eller damm när vi är bara tre. Tror vår familj inte riktigt har hittat rytmen för en liten familj ännu. Känns nog att båda tjejerna flyttat hemifrån. Och nästa höst skall Lilleman någonstans i skola. Då blir vi bara två här hemma på veckorna!
Stora förändringar hos oss just nu. Tar säkert en god tid före allt det nya är invant.
Men även om förändringarna är lite skrämmande, så är dom ganska roliga, intressanta, sköna och välkomna. För ärligt, det är ju så jätteroligt när alla barnen kommer hem samtidigt! Men jädran så skönt det är igen då vardagen kommer och alla är hemma hos sig.....
Idag skall jag föra Storadamen tillbaka till stan. Alla barnen kommer med för vi skall till Citymarket och handla. Där handlar vi mat men ibland slinker det in även annat. Kiva ställe de där Citymarket i Kuppis...
Nu skall jag njuta av den andra av morgonens koppar kaffe före jag får gå igenom klockorna och kolla att dom visar rätt. Ni minns väl att klockan skall vara en timme tidigare idag?
Godmorgon alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...