testar nytt

Oj oj, det har varit en hel del igen... men nu ska jag blogga.
Har lite idétorka på matlagningsfronten... äger typ 100 kokböcker- en jättestor hobby by the way, att köpa/ samla på recept/kokböcker.
I varje fall, hittade i denna bok

Intressant ämne annars... den där "dieten"... nåja, tänker inte här gå in något mera på den, men tänker berätta att denna dam har en 
där hon ger idéer och tips samt recept. Hon har också skrivit denna kokbok. I varje fall. 
Hittade här ett recept på blomkålsgryta med bacon och riven ost... följde receptet men la till mera lök...
sen hade hon också ett recept på kycklingfilé panerad med sesamfrö. Provade det också.
Så hade jag två tomater som blivit lite mjuka, delade dom och la en bit aura ost (blåmögelost) på halvorna så in i ugnen en stund.
et voila!


Det var riktigt riktigt gott kan jag berätta. ( fick beröm av honom som våga smaka... )
I morgon är det herr H:s tur att göra middag, det ska bli fisksoppa.
Nu ska vi läsa lite läxor. En skön kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...