fryser och drömmer

brrr.. jag fryser.
Vi eldar både i köket och i vardagsrummet men blåsten där ute gör så värmen verkar försvinna förrän den hinner värma. Det har blåst riktigt ordentligt nu i två dagar, som tur har vi dock fått hålla strömmen.
Sitter och drömmer, vill till värmen men vill fira julen först... har planerat lite mera... köpt en hel del jultidningar, funderat och planerat. Nu har jag svårt att bestämma mig, ska vi ha vit jul, röd jul eller båda... Vitt är lugnast, men rött är jul!
Måste lite kolla vårt pynt... så här såg det ut för två år sen då vi senast fira jul hemma. Då hade jag städat bort vårt julpynt så jag fick köpa en hel del nytt... gissa vem som hittade en massa pynt i fjol då jag sökte något helt annat... SÅ NU FINNS DET JULPYNT HOS OSS!!!
Nå, hinner fundera ännu, tänkte börja julpynta först till lillajul... 
Var i garaget och sökte något för ett par veckor sen. Gissa vad jag hittade där! TRE lådor med uteljus!!!
Som tur har vi en liten söt gran här mitt på gräsmattan... den ska lysas upp i år. Har också tänkt lägga lite lampor på huset. Ni får se sen då det är klart!
En skön början på arbetsveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...