fredagkväll

Just ja, vad gjorde jag nu riktigt...
Tände ett ljus i badrummet igår då jag kom hem från jobb. Tycker om ljus alla ställen... och då det var fredag och bastukväll... det blir så mysig.
Gissa vem som aldrig tänker tillräckligt långt.
Ljuset brann tills vi gick och la oss, efter en hel drös filmer...
Stearin rann ner längs väggen, på golvet hade en stor hög stearin samlats. blev en hel del städande i morse kan jag berätta! Oj så jag fick skrubba för att få stearinet bort från kaklen. 
Men så kom jag på att på jobb använder vi skrapkort för att få bort pomada och torkad sylt/ degrester från arbetsborden. Det fungerade ganska bra till stearin också. Sen var det bara fettet som måste torkas bort men till det var diskmedlet super!
Så nu är mina kakel vita igen!
och ljuset blev lagt i en glasskål så jag vågar använda det igen utan att det rinner.
Och vad lärde vi oss av det här då?? Lämna aldrig ett ljus obevakat!
Men ärligt, de kunde vi ju redan... och jag tittade till det varje gång jag var på toaletten... det bara inte ringde någon klocka fast ljuset blev mindre och mindre...



Nu ska jag börja göra mig färdig för kvällen... blir fest ikväll men festhumöret lyser med frånvaro. Skulle SÅÅ gärna bli hemma på soffan.
En skön helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...