ibland blir det bara så fel...

Intressant kund in idag... Han köpte kaffe och bulle, gick ut och dricka. När han var färdig kommer han in fly förbannad. Han har fått sot på rocken, det fanns sot på tallriken där hans bröd var och han fick det på rocken.
Ja.. visst fanns där några tunna svarta streck på hans ljusblå rock men de kan ju inte jag göra något åt! Klottar  men så får man väl skylla sig själv! Och förresten.. hur i all världen kan det komma sot på mina assietter?? Ja han satt ute, våra bord är placerade runt knuten av huset, på gruset. Kunder har en tendens att parkera sina bilar runt borden och vägen löper tio meter därifrån. Naturligtvis vinns det damm, smuts, avgaser... you name it på borden/bänkarna. Men vill man sitta ute ( som dom flesta kunder gör nu!!) så är det väl något man får räkna med.


Detta hade INTE kunden gjort, antagligen. Tröttsamt då man ska skälla på allt, precis ALLT! Dom där små glimtar med trevlig feedback dom är riktigt så. Det är så mycket enklare att komma in och skälla, gnälla som att komma in och berömma. 
Jag brukar undvika att skälla. Är jag missnöjd slutar jag använda produkten/servicen. Det är lättare. Och råkar servitrisen på restaurangen fråga vad jag tyckte om maten så säger jag som det är. Ibland är det gott och ibland smakar det illa. Då lämnar jag mat kvar.. det borde ju också va ett tecken att något inte är som det ska va.

Nu ska jag åka ner till bageriet igen, börjar va stängnings dags och måste kolla att allt är som det ska va. 
Citrontoppen är min favorit. Den är bara så god! Tyvärr kan jag inte äta av dom mera eftersom min mage börjar krångla. =(
En riktigt skön vecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...