Matnyheter

Vi har diskuterat vår "matlista" några gånger det senaste halvår. Vi tycker att samma mat görs om och om igen och att repertoaren minskar för var månad.. ni vet, man går där i butiken och funderar vad man ska göra till middag och oftast är det enkla som vinner. Maletköttsås, maletköttsoppa, korvsås, korvsoppa, fisksoppa, fiskpinnar... lika lika lika...tröttsamt!
Idag hade vi broiler och ris på matlistan ( jadå, för att få omväxling började vi göra upp matlistor i höstas, matpengen minskade och samma mat förekommer inte såå ofta..). Nu hade vi inga idéer på kyklingrätter men jag råka hitta på  http://www.recept.nu/  en ganska intressant nyhet. Så, vi har ikväll ätit "snabb kyckling och grönsakswok". Eftersom det var första gången receptet användes luslästes det och följdes till punkt och pricka. Blev riktig riktig gott ( nåja, lilleman tycker inte om nudlar- kom han plötsligt på- så han kunde inte äta..) och alla var positivt överraskade. DOCK måste jag säga att nästa gång kommer det nog att göras lite förändringar... Intressant sida dock den där recept.nu. Mycket mångsidig och finns MÅNGA recept som vi ännu ska prova, kanske repertoaren växer lite i år.
En skön torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...