Var redo!


Lilleman började i scouterna i våras. I höst fortsatte han, dom fick en ny ledare ( en manlig till sin pojkiga grupp, väldigt uppskattat!!) och ikväll på mötet blev dom dubbade till vargungar. Det betyder att dom fick en halsduk som ska va på alltid då det är några scouting grejs på gång. Dom fick också två märken. Skeppet skall sys fast i ändan på halsduken medan vargungemärket ska sys på högra ärmen, för tröjor ska dom också prova, nästa gång.
Jag har själv varit vargunge då jag gick i lågstadiet. Vi var på läger, på hajk, vi hade tävlingar och möten samt en mängd annat program. Det var alltid roligt att gå till scouterna! Nu då lilleman har börjat är jag riktigt stolt! Scouterna är en bra grej, det lärs ut en massa till exempel hur man uppför sig i naturen, hur man handlar vid olyckor med mera. Saker man har nytta av även som vuxen.
Därför säger jag ikväll: VAR REDO!!!  - ALLTID REDO!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...