Fåfänga


Har ikväll varit och gjort ögonfrans förlängning. Har egentligen ganska mörka långa ögonfransar men ville testa förlängning så nu behöver jag inte måla dom utan dom är svarta hela tiden. Sen tycker jag faktiskt att det är snyggt med långa,tjocka mörka fransar, och nu har jag det, i varje fall följande två veckor lovade hon. Jobbet tog en hel del tid, i en timme och fyrtiofem minuter skulle jag ligga stilla medan damen plocka förlängningarna på, en och en. Ett hundra nya fransar per öga blev det!
Tyvärr blev det lite problem då jag kom hem...

Herr H anser att jag är extremt fåfäng som tycker att jag ska måsta förlänga ögonfransarna. Men hej, jag klipper håret regelbundet, målar naglarna och sminkar mig, motionerar och FÖRSÖKER äta/leva hälsosamt.Jag går på jobb alla dagar, tvättar städar sköter barnen,handlar lagar mat ibland... ska jag då inte få något som är bara mitt????? Visst, det är MITT hår som jag klipper regelbundet (jaja, frisören klipper... ) MINA naglar jag målar, MITT ansikte jag sminkar... men hallåååå!!! Om jag nu sen vill testa förlängningarna på ögonfransarna så skadar jag ju ingen annan, kanske mig själv då... Helt ärligt så tror ( och tyckte jag under diskussion) Att det kanske fanns en liiten gnutta svartsjuka inblandat... naturligtvis bara en liten...  stackars liten herr H.  Kanske jag borde ha gett honom en lite längre kram istället för att börja gapskratta... tycker faktiskt karln är lite löjlig ibland... =)  och man ska nog inte ta allt i livet så hårt. Visst om detta nu var extrem fåfänga så är jag väl fåfäng då, men jag är fåfäng och mår riktigt bra av det idag då!!
En riktigt skön fredagkväll alla! Krama era gubbar en extra gång ikväll, ok?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...