Lilladamen

 För exakt 12 år sen låg jag i värsta plågor... men i goda plågor, förlossningen var en bit på gång.  Kommer så bra ihåg att första värken kom exakt kl. 12, den räckte fem minuter... En VÄLDIGT intensiv förlossning tog vid och kl 13.44 föddes en liten liten flicka som fick 10 poäng alla tre gånger. Hon var endast 49 cm lång och vägde 2.940g. Under sjukhusvistelsen blev hon sen ännu gul, så gul, så dagen då vi kom hem vägde hon endast 2.400 g, en mycket liten och slö dam. Trots den besvärliga ( eller på grund av.. ) starten har hon haft väldigt bråttom att ta igen allt.. Hon satt utan stöd samma dag hon fyllde sex månader, tog första stapplande stegen vid 10 månader. Tack vare ( på gott och ont) att hennes äldre syster knuffade henne då, hämmades hennes gående lite och hon gick inte ordentligt förrän hon var 15 månader... eller gick och gick, den damen har ALLTID sprungit!!


Hon har provat på lite allt. Som liten var hon jätteduktig på att klippa håret på sig själv. Två gånger har jag fått ringa frissan hysterisk efter hennes friseringar, andra gången klipptes hennes hår riktigt kort.  Ett år provade hon på fotboll också. Jag tror det var roligt, där fick hon springa så mycket hon orkade men hon är inte riktigt tillräckligt aggressiv, hon vågade inte riktigt va där som bollen var... så efter året slutade hon. Sista fotot är taget just efter att hon öppnat sitt paket. Årets önskan var en fatboy  http://www.fatboy.com/  och efter en massa diskussioner med herr H kom vi fram till att det kan va något som faktiskt behövs. Nu har vi en extra säng då det kommer gäster och lilladamen har en skön stol att kura ihop sig i då hon spelar eller läser läxor. Nu börjar det va dags att förbereda kalaset. Som tur är lyser solen just nu så jag tror vi ska hålla kalaset utomhus. En trevlig lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...