ledig förmiddag

 Har idag lyxen att börja jobba först kl 12. Passar utmärkt!! Har hunnit inhandla middagen ( herr H får idag göra maletköttsås med pastavingar...) hunnit springa andra små ärenden och så har jag fått dammsuga, tvätta en maskin byke, stryka och plocka bort rent byke... Vad gör ni andra då ni har möjlighet att va ensamma hemma några timmar?? Visst är det skönt och "jobba" då man får va ensam men måste man alltid stöka på, kan man inte bara ta en kopp kaffe och njuta av tystnaden??
 Lite foton från vardagsrummet idag. Denna vägg hatar jag!! Hit skulle jag vilja ha någonting för tv:n såklart, men också något typ glasskåp för alla "pyntgrejs" som jag har... sen igen är det skönt då det är luftigt men nu är det bara en massa skräp instoppat där det får plats. Tv bänken från ,Ja, I--a , håller på att ge upp, dörrarna faller bort och allt ser bara stökigt ut.
Den här gubben har herr H:s pappa gjort i lera. Visst är han fin!! Herr H:s pappa var en dansk konditor som hade bageri här på ön. Han var jätteduktig på att dekorera och forma med händerna. Han lär också ha varit en jättebra skytt, något som har gått vidare till sönerna, ja skjutintresset alltså. Hos oss håller pappa och sonen samt ena dottern på och har skjut tävlingar om kvällarna, till glädje kan jag berätta att dottern leder!! Nu ska jag äta lunch i lugn och ro, sen blir det jobbet som kallar. En trevlig dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...