VAR REDO! ALLTID REDO!!!

När jag gick i lågstadie var jag också med i scouterna. Vår grupp hette vargungarna, vi var enbart flickor eftersom vi var en stor grupp, pojkarna var en egen grupp. Idag har lilleman varit första gången till scouterna. Hans grupp består av fem killar och dom heter Abborrarna. Det är roligt att se att ens egna intressen vaknar till liv hos den yngre generationen. Jag tror att scouting kan vara en bra grej för lilleman. Han behöver komma bort hemifrån i egna intressen och det är ju tur att det blev en liten grupp så kanske dom sitter tysta och lyssnar, lär sig något...
Det har varit fint väder idag, varmt men blåsigt. Man blir så glad när solen lyser. Nu ska jag gå och läsa en godnatt saga för lilleman. Vi har läst om monster den sista veckan... inte det bästa skulle man tycka om man är liten och ska gå och lägga sig men .. han sover med en liten lampa på, säkert känns det bättre så.. Det är inte lätt att vara liten! God kväll till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...