Hui så det blåser, det är som höst ute. Stod just en stund ute och diskuterade med grannen. Vi har många planer på gång men den där penga kistan lyser med sin frånvaro. Man måste helt klart prioritera och göra lite nu och lite sen...I år vill jag dock ha en altan och en ny trappa på framsidan av huset, en riktigt stor en med gott om plats för bord och stolar,massor av människor och INGEN risk att någon faller av. För ärligt, vad gör man med en altan man inte kan röra sig på. Ett ordentligt utekök är också inplanerat. Just nu söker vi en vedspis i plåt, ni vet väl vad jag menar, en sån där som det här i Finland finns i nästan alla 40/50 tals hus.Så om någon renoverar ett sånt hus och vill bli av med sin gamla spis, TA KONTAKT!!! Just precis nu känns en varm vår långt borta men om några veckor när valborg närmar sig hoppas jag vädret blir bättre. Tänkte plocka fram grillen om några veckor,har lite sån känsla att det blir en ny grill iår ( igen..) eftersom den vi hade ifjol var rätt så skranglig. Jag gillar kolgrillar allra bäst, rent av hatar gasvarianten..ätit alltför många svarta grillkorvar som är kalla innuti.. Jaha, nu skall jag drömma lite till. Väntar på att herr H ska få maten färdig- han bjuder på korvsoppa idag- och det har en tendens att ta tid.. men det brukar vara gott.. Trevlig fortsättning på veckan alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...