trädgårdsmässa

 Har idag besökt trädgårdsmässan i Åbo.Roligt att komma iväg ut och se alla vackra plantor/uppsättningar och få drömma en stund.Tyvärr hör jag till dom som borde förbjudas att ha trädgårdar överhuvudtaget.Har en enorm inspiration på våren och startar tusen olika projekt...när midsommaren varit så har alla mina planteringar och idéer torkat in allt är bara torrt och trist...Men jag brukar njuta till en början.
 Ruisalon kasvitieteellinen puutarha http://www.sci.utu.fi/projects/biologia/puutarha/etusivu.htm hade en så här enormt vacker pelargon.Den är säkert ganska många år,stammarna var barkig som på träd...kanske mina pelargoner blir lika fina med tiden...



Mitt i en av salarna hade det byggts en vägg med gröna växter och runt omkring hade hyacinter planterats.På baksidan fanns det till och med ett litet vattenfall..riktigt vackert men kanske mera park som trädgård..


 Växter i alla möjliga färger...Kolla Hyacinterna!! Visst är dom vackra!
 Har planer på att införskaffa en ormbunke att pryda min nyfyndade piedestal...ganska enorm en stötte jag på under mässan...
 Lite hämtningar hade jag med mig hem.Den närmast kameran heter Pepermint twist och den bakom heter Denice.
 Så köpte jag en ny rosmarin och en lavendel...hopsan..skakig bild..min rosmarin som jag övervintra har torkat in tror jag...den är brun,ett ganska säkert tecken.
Så nu kan jag sitta bredvid mina örter och njuta med en bra bok...
Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...