Hemvård

 Ser ni??? Något nytt...Jaaa,det har kommit en spjälgardin mellan fönstren i köket! Hade INTE tänkt lägga men när solen lyser in precis i ögonen medan man gör mat på eftermiddagen så...nu kom det en,hoppas det tar bort den där solen nu sen.
 Vet ni,jag har blivit bekväm.Här hemma så är det jag som sköter ALLT i hushållet som inte har med matlagning att göra,där får jag hjälp av flera. Min mamma har under många år redan bett mig att ge bort en del av jobbet ( ni vet..om inte jag gör det på mitt sätt så kan det absolut inte bli gjort på rätt sätt...) och då menar hon att jag borde betala någon för att göra jobbet.NU har jag "gett bort" en del av mina hemsysslor.I förra veckan förde jag mina smutsiga sängkläder i en stor svart säck till en lokal leverantör.Dom i sin tur levererade min tvätt till ett tvätteri i en närliggande "by".Idag fick jag hem min tvätt...
 MEN nog är det roligt att få hem den,ren,manglad och vikt,bara att lyfta in i linneskåpet! OJ så skönt!!
Mitt hjälpkök är någorlunda städat nu då jag inte behöver hålla på med storbyke.Har ingen riktigt bra plats vintertid att hänga lakan mm så jag trumlar det torrt.Det är inte så trevligt när det då blir JÄTTESKRYNKLIGT och så får jag fukta och bråka när och om jag manglar det...ofta blir det omanglat men jag gillar den där fina släta ytan i rena lakan...Här är nu det omtalade hjälpköket.Fönster ut mot gården,dorr till kök,badrum och mitt sovrum...ingen hel vägg med andra ord.Sen igen är det riktigt skönt att kunna gå från badrummet via hjälpköket till sovrummet..Säcken på golvet framför röda skåpet,där samlar jag nu denna veckas smutsiga sängkläder.För nu tänker jag inte tvätta sånt mera!! Trevlig torsdag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...