Bråttom

 


Usch, har så bråttom nu att jag inte riktigt hinner med själv... och tyvärr är det inte jobbet där det är bråttom... nej där är det skrämmande lugnt. 

Taxin ja,
inte bästa tidpunkten att starta nytt företag nej. Oj om jag ens haft en liten aning om vad komma skall... hela den här jäkla epidemin. Känns bara mörkt och tungt just nu, körorna ger inte lön, nästan inte ens så att taxin klarar sig. 
Sommaren kommer dock och med den semesterfirarna... hoppas vårt samhälle öppnar upp så folk faktiskt kan röra på sig.

I september kommer nya bestämmelser för taxin och det medför stora kostnader. Tankarna vandrar... skall jag satsa på det eller skall jag hitta på något annat??

I desperata stunder har jag faktiskt sökt annat jobb också... varit på några intervjuer.... men vet inget mera ännu... 
Sen igen så är ju nog taxin något som jag vill satsa på! Men satsa nu på något som inte gett lön på ett och ett halvt år!

Alla skall vi ha mat på bordet.


På bilden har vi just klippt gräset här hemma. Harley var jätterädd för klipparen men njöt av det nyklippta gräset och rullade i det.
Nyklippt gräs doftar sommar.

Nu skall jag ta sambon med till bekanta på fredagskaffe.
Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...