Ny månad

 



Första mars.
I helgen hade vi fullmåne... Tog fotot på lördagkvällen kall måne som lyste upp som en stark lampa.

Ny månad betyder också nya restriktioner. Får fundera både på egen taxifirma och över familjens bageri. Tycker faktiskt att allt går åt fel håll nu... istället för att stänga ner, ÖPPNA UPP!! Istället för att vaccinera äldre personer som ju nog hålls hemma, vaccinera folket som håller samhället i funktion! Folk som jobbar och folk som använder tjänster. Så att samhället kan öppna och återgå! Dom gamla som bor på sina boenden dom är ju trygga där!!

Precis som att höja skatter för att ha råd med alla kostnader som uppstår nu. Öppna samhället, sänk skatterna så folk har pengar att röra sig och kan handla. Och glöm inte att införa masken som obligatorisk så polisen kan bötfälla om man inte använder!!

Alla pratar om  att "laman" i början av 90-talet var hemsk men vet ni, dethär kommer att bli flera gånger värre!!

Massor med företag kommer falla vilket betyder att en massa företagare kommer stå där med stora skulder, kommer få gå från hus och hem...
Nej, jag målar inte fan på väggen... och jag önskar jag inte var så negativ, men jag ser ingen annan utväg. Tyvärr.


Som ni ser har jag inte samma åsikt som regeringen. Jag tycker också att oppositionen varit lite för tyst... men dom vill väl inte heller vara dom som måste ta ansvar för den här skiten. Precis som om någon i regeringen skulle ta ansvar för någonting... gör dom bort sig får dom avgå och när allt lugnat ner sig får dom istället någon annan hög post... man blir så less på allt.

Usch vilket inlägg. Spytt galla på allt och alla. Ny månad och nya tankar... men kanske dom kan frodas nu då alla dom dåliga tankarna är rensade.

Ha en skön mars,
Davina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...