Min favoritdrink


Min absoluta favoritdrink

Frozen strawberry Daiquiri


Kall, läskande och rätt gjord så smakar den inte alkohol...
Jag är dålig på sånt. Dricker inte öl, men tar gärna ett glas vin till maten. Vitt eller rätt har ingen betydelse, det är maten som bestämmer. Rött till kött och tung mat, vitt till fisk och lätta rätter.
Cider gillar jag också och alla såna "limuviina" dvs söta drinkar som säljs på flaska i butiken. 
Jag gillar sött... kan inte hjälpa.

Denna drink är köpt under en av våra många resor i Playa del Ingles. 
Sitter och drömmer om resor, semester och sol, värme sandstrand.
Längtar så tills allt blir mera vanligt igen. Undrar om det alls blir vanligt mera... 

Nej, nu skall det bli lunch.
Davina

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...