Frissadag igår


Har haft så leidon... på Coronan, på att inte kunna röra sig fritt på att alltid använda mask på mitt hår... på mig själv...
Nå, det jag har kunnat göra något åt var mig själv. Försöker gå ut och gå alla dagar, hunden mår bra och jag mår helt super!
Men det har inte riktigt nått hela vägen. Så igår var jag till frissan och klippte bort mitt långa hår....
Har börjat få så mycket gråa hår... men bara runt ansiktet. I går klippte vi bara, en ny frisyr. Kortklippt i nacken och längre längder fram runt ansiktet. Ännu idag är jag jättenöjd. Känns bra. Nästa projekt är färg. Nästa gång jag måste klippa ( om 8 veckor så frisyren hålls...) så måste det bli färg också. Jag är rätt så mörk och dom där gråa dom lyser riktigt starkt... 


 

Men nog är det så skönt att gå till frissan. Älskar då hon tvättar och ger massage till hårbotten. Man känner hur blodet börjar flöda och hur man slappnar av.
Att frissan är en bekant och man har en hel del att diskutera gör besöket ännu roligare.


Frissan använde plattång vilket jag inte kommer att göra, vill ha mera volym nog. 
Usch, gillar inte alls att bli fotad, trivs inte framför kameran... är ganska dålig på att ta bilder annars också. Blir någon snabb med telefonen, äger inte mera någon "vanlig" kamera, tyvärr är jag inte så insatt i telefonens kamera heller men nog blir det ju bilder....

Ha en skön helg!
Davina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nytt år , nya utmaningar

  Hej, Länge sen sist. Mycket har hänt... I september la jag ner taxin... I oktober öppnade jag nytt företag. Konditori Mazarin Nu är jag ti...